Tuesday, January 27, 2009

Kita perlu ada kesedaran.

Sedarkah kita apa yang sedang berlaku kepada gadis dan wanita melayu yang sukakan lelaki asing.Terutamanya lelaki berbangsa Afrika.Saya menjadi begitu bimbang dengan apa yang berlaku sekarang.Banyak kita terbaca diakhbar dan berita mengenai gadis dan wanita melayu ditipu oleh kumpulan ini, terutama dibandar-bandar besar saperti Kuala Lumpur.

Mengapa saya terpanggil untuk bercerita mengenai perkara ini kerana saya diibaratkan saperti tempat pengaduan daripada gadis dan lelaki berkulit hitam ini.Dua tiga kes yang dihadapi oleh gadis-gadis ini saperti masalah perkahwinan dan terlibat dalam sendikit penipuan.

Sedarkah kerajaan kita atau kementerian pengajian tinggi yang membenarkan kemasukan pelajar-pelajar daridapa Afrika saperti Nigeria , Cammeroon, Sera Leon dan beberapa negeri dibenua Afrika ini.Adakah mereka benar-benar belajar atau mengunakan student pass untuk tinggal dinegara ini.Apa yang saya dapati banyak ipta menjual student pass kepada pelajar-pelajar asing.Jadi apa yang mereka buat diMalaysia???......
belajar tidak...... bekerja pun tidak.....apa yang saya dapati mereka menjalankan sendikit penipuan kepada orang Malaysia dan warga asing, melalui internet.

Bagi memudahkan dan keselamatan mereka.Mereka akan memancing gadis Malaysia tak kira apa bangsa.Tetapi kebanyakannya gadis melayu.

Sedarlah bagaimana harus kita sekat perkara ini.Mereka menggunakan gadis ini untuk berinteraksi dalam bahasa melayu untuk menipu dan mengedar dadah.

Sekiranya anda ada pandangan sila comment......

2 comments:

azlishukri said...

pandangan saya hal ini berkait rapat dengan soal pendidikan dan kesedaran masyarakat.

Unknown said...

Benar, tetapi bagaimana harus kita menyedarkan masyarakat.